המדריך למטיילים בניו זילנדכרייסטצ'רץ'

ניו זילנד היא ללא ספק אחת המדינות אם לא היפה ביותר בעולם.
בין שלל המקומות שטיילנו תמצאו מידע על כל אתרי החובה של האי הדרומי: כרייסטצ'רץ', קווינסטאון, וואנקה, פיורדלנד, הקרחונים פרנץ ג'וזף ופוקס, דאנידין, נלסון ואייבל טזמן, הר קוק ועוד.. והאי הצפוני: טאראנאקי, רוטורואה, הפארק הלאומי טונגארירו, טאופו, וולינגטון, ביי אוף איילנד אוקלנד ועוד ועוד ועוד...
לכל מי שחשב לטייל בניו זילנד, לכל המשפחות שמתלבטות, ולכל מי שקיבל את ההחלטה לצאת לטייל בחלקת הגן עדן הזו שנקראית ניו זילנד, זה האתר בשבילכם. הבלוג נכתב במהלך טיול משפחתי של משפחת לוגאשי עם זוג ילדים בני שנתיים וחצי ושמונה חודשים.
זהו המדריך המקיף ביותר שקיים היום באינטרנט לניו זילנד. הוא אומנם כתוב בפורמט של סיפור מסע, אבל מכיל מידע, טיפים, נקודות עיניין חלקן מוכרות וחלקן שהתגלו על ידינו ואינן מפורטות בשום מדריך ובשום אתר. וכמובן הכל מלווה בתמונות עוצרות נשימה, שמנסות להעביר במקצת את החוויה הניו זילנדית.
הבלוג נכתב בהמון הנאה והמון אהבה, במהלך הטיול עצמו, ולכן הוא מלא חוויות אוטנטיות ותיאורים מדוייקים של מקומות.
את הטיול עשינו בקראוון, אך גם מי שמטייל עם רכב ימצא שימוש זהה במידע המוצג. אז בהצלחה בטיול שלכם ותרגישו חופשי להמשיך ולהגיב, אנחנו נשמח לענות

יום שני, 10 בינואר 2011

הפארק הלאומי טונגארירו

הפארק הלאומי טונגארירו (Tongariro National Park), 31 לדצמבר 2010 עד 2 לינואר 2011
לאחר עיקוב קל במוסך, בשל תקלה בדוושת הגז, יצאנו לדרך, לעבר יעדינו הבא הפארק הלאומי טונגארירו (Tongariro National Park). דרך פתלתלה שחלקה אף לא סלולה. במהלך הנסיעה סטינו מעט מהדרך לטובת מסלול למפל דאמפר (MT Damper Falls). המסלול עובר דרך שדות מרעה, נחל בצבע נחושת, יער ו...המפל.








המשכנו בדרכינו לכיוון הכפר פאקאפאפה (Whakapapa). בכפר נמצאת לשכת המידע לתיירים, שלצערנו, הגענו אליה מעט באיחור והמשרד היה כבר סגור. אבל כמו שאומרים "כל עקבה לטובה" ולמרבה המזל, פגשנו זוג ישראלים, שבדיוק חזרו מהטרק שתכננו לעשות, ונתנו לנו מפה עדכנית וקצת טיפים. את הלילה שהיה ליל הסילבסטר חגגנו במסיבה מטורפת של שינה באתר הקראוונים של רשות שימור הטבע הניו זילנדית ה DOC, בסמוך לעיירה.
הבוקר עלה, השמים היו כחולים, השמש חייכה בשמיים וזהר יצא ראשון לטרק הארוך ביותר שעשינו (וכנראה שנעשה) בניו זילנד, טרק חוצה טונגארירו (Tongariro Crossing). הוא נחשב למסלול היום היפה ביותר בניו זילנד, אורכו 20 ק"מ והוא עובר בין מפלים, הרי געש פעילים, אגמים בגווני טורקיז,  מעיינות חמים ויער עבות של עצי הפודוקארפוס. לאורך כל הדרך נשקפים נופים מדהימים של הרים בגוונים שונים ושל כל העמק הסובב את רכס ההרים. זהו מסלול מאוד פופולארי ולכן מומלץ לצאת מוקדם כדי להספיק להתחיל את המסלול לפני שמגיעות מסות של מטיילים והשביל הופך להיות עמוס ופחות נעים להליכה. המסלול אמור להארך בין 6 ל 8 שעות. וזהר עמד בטווח וסיים את המסלול ב 6 וחצי שעות. קרן העדיפה לקחת יותר את הזמן, לצלם יותר (מעל 900 תמונות) וכך יצא שהיא סיימה את המסלול כעבור 8 וחצי שעות. המסלול עובר בין הר הגעש טונגארירו (MT Tongariro, 1967 מטר) והר הגעש נגאורוהואה (MT Ngaurohoa, 2287 מטר). הר נגארוהואה ידוע יותר בשם הר דום מטרילוגיית שר הטבעות. הוא הר חרוטי עם לוע אחד בלבד להבדיל מטונגארירו שהוא בעל לועות רבים. הטרק היה טריפ של טבע וחוויה מדהימה לכל אחד ואחת מאיתנו.






























לאחר שזהר אסף את קרן, ביום הטרק השני, המשכנו לכיוון אגם טאופו (Taupo) ועצרנו בעיירה ששוכנת על גדת האגם ללינת לילה.


2 תגובות:

  1. מדהים מרתק ויפה לעינים חוויה חד פעמית וזיכרון משכר. צלמו הרבה כי מחכים לתמונות שלכם בכליון עינים סעו בזהירות ושבוע טוב לכם אבא

    השבמחק
  2. מקסים! לא להאמין שאפשר לטייל ככה עם ילדים קטנים.
    קרן, מזל-טוב ליום הולדתך.
    הטיול הזה היינו דרך מעולה לחגוג יום הולדת.
    אודליה

    השבמחק