המדריך למטיילים בניו זילנדכרייסטצ'רץ'

ניו זילנד היא ללא ספק אחת המדינות אם לא היפה ביותר בעולם.
בין שלל המקומות שטיילנו תמצאו מידע על כל אתרי החובה של האי הדרומי: כרייסטצ'רץ', קווינסטאון, וואנקה, פיורדלנד, הקרחונים פרנץ ג'וזף ופוקס, דאנידין, נלסון ואייבל טזמן, הר קוק ועוד.. והאי הצפוני: טאראנאקי, רוטורואה, הפארק הלאומי טונגארירו, טאופו, וולינגטון, ביי אוף איילנד אוקלנד ועוד ועוד ועוד...
לכל מי שחשב לטייל בניו זילנד, לכל המשפחות שמתלבטות, ולכל מי שקיבל את ההחלטה לצאת לטייל בחלקת הגן עדן הזו שנקראית ניו זילנד, זה האתר בשבילכם. הבלוג נכתב במהלך טיול משפחתי של משפחת לוגאשי עם זוג ילדים בני שנתיים וחצי ושמונה חודשים.
זהו המדריך המקיף ביותר שקיים היום באינטרנט לניו זילנד. הוא אומנם כתוב בפורמט של סיפור מסע, אבל מכיל מידע, טיפים, נקודות עיניין חלקן מוכרות וחלקן שהתגלו על ידינו ואינן מפורטות בשום מדריך ובשום אתר. וכמובן הכל מלווה בתמונות עוצרות נשימה, שמנסות להעביר במקצת את החוויה הניו זילנדית.
הבלוג נכתב בהמון הנאה והמון אהבה, במהלך הטיול עצמו, ולכן הוא מלא חוויות אוטנטיות ותיאורים מדוייקים של מקומות.
את הטיול עשינו בקראוון, אך גם מי שמטייל עם רכב ימצא שימוש זהה במידע המוצג. אז בהצלחה בטיול שלכם ותרגישו חופשי להמשיך ולהגיב, אנחנו נשמח לענות

יום שלישי, 18 בינואר 2011

רוטורואה (Rotorua)

רוטורואה (Rotorua), 5-6 לינואר 2011
את הדרך לרוטורואה (Rotorua), בחרנו לעשות דרך אוראקיי קוראקו (Orakei Korako), שנחשב לאזור הפעילות התרמית הכי מרשים בניו זילנד. האתר נמצא על גדת אגם אוהאקורי (Lake Ohakuri), והסיור מתחיל בשיט קצר לצידו השני של האגם. המסלול עובר בין גייזרים, בריכות רותחות, בריכות בוץ מבעבעות, וטרסות אבן צבעוניות בגווני כתום ולבן. ההליכה במסלול עוברת מאטרקציה תרמית אחת לשנייה, מה שהופך את המסלול למרתק ויפה. בקצה המסלול הגענו למערה שבתחתיתה יש מים שבשעות הבוקר נצבעים בצבע ירוק מיוחד, אבל השעה כבר הייתה קרובה יותר לערב מאשר לבוקר ולכן הצלחנו לזהות שיש קצת מים בתחתית המערה וזהו! עוד כמה תמונות והמשכנו ליעדינו הבא.














עוד נקודה יפה שעצרנו בה הייתה בוצ'רז פול (Butcher's Pool).זה מעיין תרמי טבעי עם מים חמים שמסביב מדשאות. ניצלנו את ההזדמנות שהילדים נרדמו במהלך הנסיעה ושתינו בירה קרה ליד הבריכה. כשהילדים התעוררו ירדנו לבריכה לטבילה במים החמים והנעימים, דביר חרש את הדשא בזחילה ורצה כל הזמן להגיע לבריכה (זהר מזהה בו לוחם שייטת). כעבור שעתיים של סטלבט, התקלחנו, התארגנו והמשכנו לרוטורואה.




בדרך לרוטורואה המכונה "עיר הגופרית", והכינוי שיותר מצא חן בעינינו היה עיר הפלוצים, כיוון שהריח שיש בעיר הוא כמו חמת גדר, ראינו עשן עולה מההרים שסביבנו. זה לא היה עשן של אש אלא קיטורי מים שבוקעים מכל חור. האזור כולו נחשב איזור גיאותרמי פעיל וזו גם הסיבה שיש כאן המון מרכזי פעילות תרמית. הגענו לעיר בסביבות 8 בערב, מצאנו מקום מגניב על גדת האגם ושם לנו את הלילה.


ביום המחרת, לאחר ביקור נוסף במוסך (זה נהיה דבר שבשגרה L), נסענו לפארק התרמי העירוני, הקויראו פארק (Kuirau Park). הפארק משתרע על שטח די גדול, ומכיל את כל התופעות התרמיות שראינו עד כה (הפעם בחינם), כמו גייזרים קטנים, בריכות רותחות, בריכות בוץ, בורות מעשנים ואפילו מרחצאות מינראליים קטנים שבאחת מהם עצרנו לטבול את הרגליים. כעבור כשעתיים של שיטוט נהיינו רעבים והמשכנו לארוחת צהריים.









את אחר הצהריים בחרנו להעביר בקרוסין קריק (Kerosene Creek). זהו נחל של מים חמים, עד רותחים הממוקם בתוך יער טרופי. מצאנו לנו מקום לשבת ולטבול את הרגליים במים הרותחים, שבתחילה זה הרגיש כמשימה בלתי אפשרית, אבל לאחר מספר דקות התרגלנו לתחושה המעקצצת של המים. הנחל נשפך למפל, וקרן, שרגילה למקלחות בטמפרטורות גבוהות מהרגיל, העזה להיכנס ראשונה, זהר לאחר מספר היסוסים נהנה אף הוא מהמסאז' המשכר. שנינו יצאנו כעבור מספר דקות אדמדמים עד אדומים.





תגובה 1:

  1. לזוהר וקרן התמונות מעלפות המקומות משגעים ותענוג לקרוא את המשך המסע השבוע הייתי גם במסע קטן עם אחי ניסים בים המלח ומאוד נהנו ביחד במלון לוט מתגעגעים מאוד אליכם אבא

    השבמחק