המדריך למטיילים בניו זילנדכרייסטצ'רץ'

ניו זילנד היא ללא ספק אחת המדינות אם לא היפה ביותר בעולם.
בין שלל המקומות שטיילנו תמצאו מידע על כל אתרי החובה של האי הדרומי: כרייסטצ'רץ', קווינסטאון, וואנקה, פיורדלנד, הקרחונים פרנץ ג'וזף ופוקס, דאנידין, נלסון ואייבל טזמן, הר קוק ועוד.. והאי הצפוני: טאראנאקי, רוטורואה, הפארק הלאומי טונגארירו, טאופו, וולינגטון, ביי אוף איילנד אוקלנד ועוד ועוד ועוד...
לכל מי שחשב לטייל בניו זילנד, לכל המשפחות שמתלבטות, ולכל מי שקיבל את ההחלטה לצאת לטייל בחלקת הגן עדן הזו שנקראית ניו זילנד, זה האתר בשבילכם. הבלוג נכתב במהלך טיול משפחתי של משפחת לוגאשי עם זוג ילדים בני שנתיים וחצי ושמונה חודשים.
זהו המדריך המקיף ביותר שקיים היום באינטרנט לניו זילנד. הוא אומנם כתוב בפורמט של סיפור מסע, אבל מכיל מידע, טיפים, נקודות עיניין חלקן מוכרות וחלקן שהתגלו על ידינו ואינן מפורטות בשום מדריך ובשום אתר. וכמובן הכל מלווה בתמונות עוצרות נשימה, שמנסות להעביר במקצת את החוויה הניו זילנדית.
הבלוג נכתב בהמון הנאה והמון אהבה, במהלך הטיול עצמו, ולכן הוא מלא חוויות אוטנטיות ותיאורים מדוייקים של מקומות.
את הטיול עשינו בקראוון, אך גם מי שמטייל עם רכב ימצא שימוש זהה במידע המוצג. אז בהצלחה בטיול שלכם ותרגישו חופשי להמשיך ולהגיב, אנחנו נשמח לענות

יום חמישי, 20 בינואר 2011

ביי אוף פלנטי (Bay Of Plenty)

ביי אוף פלנטי (Bay Of Plenty), 7-8 לינואר 2011
את הבוקר, התחלנו במוסך (כרגיל, בתקופה האחרונה) וסוף סוף החליפו את הרכיב המדובר. ניצלנו את הקרבה של המוסך למק דונלנד, שם יכולנו לעדכן קצת את הבלוג ולקרא את התגובות שלכם שתמיד מרגשות, מצחיקות ומשמחות אותנו. שוב יצאנו אל הדרך. הפעם הכיוון היה מפרץ השפע (Bay Of Plenty), הנמצא בקו החוף המזרחי ומהווה את נקודת הפתיחה לטיולי החופים שבדרך.
המקום הראשון אליו הגענו היה הר מאונגאנוי (Mount Maunganui), שעל שמו העיירה. ההר שגובהו 232 מטר בלבד. ממוקם בקצה חצי האי, והעיירה שהתברכה בשני חופי ים יפים , מושכת אליה רבבות ניו זילנדים.


הגענו בתחילה לחוף הגולשים שהוא חוף יפיפה שמקשטים אותו איים במרחק קצר יחסית מהחוף ובקצהו מתנשא ההר. החול לבן והכול נשמע מושלם, אבל יש בו  גלים ובשל האילוצים אנחנו מעדיפים ים שקט. אז נסענו לעברו השני של חצי האי, שם יש חוף ים גם יפה, שסירות קטנות עוגנות בו. מזג האוויר לא היה כזה חם והמים היו די קרים, אז העדפנו לשתות בירה וליהנות מיום ים רגיל, חוץ מלהיכנס למים.


משם המשכנו לחניית הלילה בעיר טאוראנגה (Tauranga). עצרנו בחלקת דשא על קו המים במקום מקסים המשקיף על הר מאונגאנוי, לא רחוק היה גם מגרש משחקים שיעל ודביר יכלו לשחק, בקיצור מקום מושלם. בבוקר קמנו לבוקר שמש עם שמים כחולים ונוף מהאגדות. בילינו כמה שעות של בוקר רגוע במקום שכלל גם ארוחת בוקר ויצאנו לדרך.













בתחילה חשבנו לנצל את היום ליום ים בחוף הגולשים של מאונט מאונגאנוי, אולם, כשהיגענו לעיירה בשנית, הסתבר לנו שהגענו בעיצומו של מרתון ולכן כל הרחובות הקרובים לחוף היו סגורים לתנועה. במקום נוצרו פקקים שהזכירו לנו קצת את הארץ, כעבור מספר ניסיונות למציאת מקום חנייה, וויתרנו על הרעיון והמשכנו בדרכינו, אבל לא לפני שעצרנו בתצפית מינדן (Minden Lookout), שממוקמת כעשרה ק"מ מטאוראנגה, ומשקיפה על כל מפרץ השפע היפיפה.


3 תגובות:

  1. יש לך דש מאחיך המתגעגעים אליך מאוד אחיך שלומי נוסע לניו יורק בחודש הבא מתנה מהעבודה ואני מוסר לך את אהבתי ונשיקות לכולכם התמונותשאתם שולחים מדהימות סעו בזהירות ושימרו על עצמכם ממני בגעגועים אבא

    השבמחק
  2. השבוע אנחנו אמורים להיפגש ומכאן נאחל לכם טיסות נעימות ונחיתות נעימות וברוכים הבאים לבית החם ולמישפחה האוהבת מתגעגים אבא והאחים הגיסות והנכדים ובטוח שגם המישפחה של קרן מאוד מתגעגים העיקר שתשובו הביתה בשלום אוהב ומתגעגע אבא

    השבמחק
  3. נראה כמו כיף אמיתי עם מזג אוויר מושלם! איזה כיף לטייל עם הקטנטנים. נכון, זה מעייף, אבל זה נותן כל כך המון. תודה על האינפורמציה ל"מטיילת עם ילדים". :)

    השבמחק